niedziela, 21 grudnia 2014

Ja już pomogłam, a Wy? #2

W kupie siła.

To proste zdanie na potrzeby tego tekstu zostanie przekształcone. Ale najpierw - humanstory!

Byłam dzisiaj w jednym z dużych hipermarketów. Ludzie kupują dziesiątą choinkę, piętnasty rodzaj bombki i biją się o karpie. Kup, kup, kup! Bo tanio, bo ładne, bo święta. Jak co roku, zaskoczenia żadnego. 

Mnie też poniosło. Naturalnie kupiłam to, po co przyszłam, ale sama też dałam się skusić. Kupiłam podgrzewacze a do nich podstawki. Mam słabość do ładnych rzeczy, a już zwłaszcza do świeczek. Uwielbiam patrzeć jak się palą. Tak więc bez większego żalu wydałam na nie ok. 10 zł. Wydatek nieduży. Zadowolona wracam do domu...

I nagle - sms. Koleżanka w czyimś imieniu prosi o pomoc w rozniesieniu informacji: 2 letni Krzyś potrzebuje bardzo drogiego leku, aby przeżyć. 

I tak sobie pomyślałam: własnie wydałam 10 zł na głupią przyjemność. Ilu ludzi w tym supermarkecie właśnie tak wydało pieniądze? Na przyjemności? Lub na coś czego nie potrzebuje? Żeby nie było: pieniądze są oczywiście po to by je wydawać. Na to, na co mamy ochotę. 
Ale: jeśli tak chętnie wydajemy pieniądze, żeby się wzajemnie rozpieszczać, to czy równie chętnie pomagamy? Wierzę, że tak. 

Puentując: wydałam hajsy na podgrzewacze. Ale wiem też, jaką inną siłę mają pieniądze. Więcej dziesięciozłotówek jest w stanie odmienić wszystko.

Dlatego przekazuję wiadomość: kup kolejną zawieszkę na choinkę. Ale wiedz, że możesz zrobić więcej w te święta. 


W KUPIE SIŁA, W KUPIE ŻYCIE! :)


Darowizna na rzecz Ochmańskiego Krzysia

RAIFFEISEN BANK

nr konta

94 1750 0012 0000 0000 2068 7444

lub 

PODARUJ 1% podatku dopisując nr KRS: 0000 124 837

Cel szczegółowy: Krzysztof Ochmański


KLIKNIJ TUTAJ PO --> Więcej informacji

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz